Podsumowanie roku 2022 i perspektywy na rok 2023 oczami PartnerTele.com

2022-12-22
Podsumowanie roku 2022 i perspektywy na rok 2023 oczami PartnerTele.com
Rok 2022 bez wątpienia przejdzie do historii pod względem wydarzeń politycznych i gospodarczych. Postpandemiczna rzeczywistość okazała się ponurym wstępem do dalszych trudności, z jakimi muszą się mierzyć po kolei gospodarki wszystkich krajów i każda niemal branża – w tym również akcesoriów GSM. Zgromadzenie rezerwy budżetowej i wypracowane relacje z partnerami pozwoliły nam jednak na zachowanie tempa dostaw – komentuje Mirosław Zossel, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny w Partner Tele.com.   Problemy ekonomiczne na rynkach międzynarodowych i rynku krajowym, spowodowane pandemią, tylko pogłębił konflikt zbrojny na Ukrainie. W przypadku naszej branży przełożyło się to na dostępność produktów importowanych z Azji. Pojawiły się problemy z dostępem do podzespołów u producentów, wzrosły koszty wytworzenia, spowodowane gwałtownymi podwyżkami cen energii i presji płacowej napędzanej przez rosnącą inflację. Do tego doszły także problemy logistyczne, które mają swoje odbicie nie tylko w często wydłużonych terminach dostaw, ale również rosnących cenach samych usług. Nie bez znaczenia były także zwyżki kursów walut, w tym osłabianie się złotego względem euro i dolara, oraz pogłębiająca się inflacja, wpływająca na siłę nabywczą na różne produkty, w tym także na akcesoria GSM. Na szczęście Partner Tele.com, dzięki wieloletnim relacjom z producentami i dostawcami, zabezpieczył zapasy najlepiej rotujących produktów, jak i utrzymał dotychczasowe tempo dostaw, wykorzystując częściej niż w okresach wcześniejszych transport lotniczy oraz sprawnie planując dostawy koleją. Na pewno spory wpływ na owo podejście partnerów biznesowych miał również fakt, że już podczas pandemii firma przygotowała się na długofalowe konsekwencje gospodarcze, gromadząc rezerwę budżetową, co pozwoliło nam sprawnie realizować płatności. Oczywiście skłamałbym, gdybym stwierdził, że nie zauważyliśmy zmniejszenia popytu w naszym sektorze produktów, ale mając świadomość zmiany zachowań zakupowych naszych klientów B2B – resellerów i dystrybutorów, a także ich klientów, czyli konsumentów – w tym trudnym dla wszystkich czasie, skorygowaliśmy nasze pierwotne plany sprzedażowe. I o ile pierwszy i drugi kwartał br. nie napawały nas optymizmem, o tyle trzeci i dobiegający końca czwarty kwartał 2022 na pewno należą do bardzo udanych pod względem wyników i mocno przybliżają nas do realizacji zakładanych celów. Z pewnością 2023 r. będzie dla nas rokiem wzmożonego handlu. Wprawdzie z jednej strony nie ma obecnie widocznych szans na zakończenie się wojny w Ukrainie, z drugiej zaś jesteśmy świadomi, że rynek nie zna próżni. Tym samym pewne potrzeby klientów, które w dobie sytuacji polityczno-gospodarczej zeszły na dalszy plan, jak zakup akcesoriów GSM, nie będą marginalizowane przez cały czas, bo życie toczy się dalej. Ważne premiery telefonów za nami, w tym iPhone’a 14, a kolejne przed nami, m.in. Samsunga Galaxy S23. Wraz z pojawianiem się nowych smartfonów pojawi się również zainteresowanie zakupem akcesoriów do nich. 2023 rok jawi się wciąż jako trudny rok, ale też i niosący nowe perspektywy. Z pewnością będziemy stale monitorować rynek i starać się dostarczać produkty zgodne z panującymi trendami oraz potrzebami klientów. Mirosław Zossel, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny w Partner Tele.com
Wróć